Po co monitoring w Mostach?

Po głośnej akcji z zamkniętym na torowisku autobusie oraz podobnych wyczynach kilku innych kierowców na przejeździe kolejowym w Mostach, do głowy przyszło mi pytanie: czemu służy monitoring w tym miejscu, skoro i tak nie zapobiegnie ewentualnej katastrofie?

Głosując za dofinansowaniem tej inwestycji myślałem, że kamery, prócz wymiaru prewencyjnego, pomogą tez właśnie w takich przypadkach. Albo po to, by bezmyślnemu kierowcy podnieść zapory, albo po to, by ostrzec maszynistę pociągu i nakazać jak najszybsze zatrzymanie pociągu.

W kolejnych sytuacjach tak się jednak nie dzieje. Może dlatego, że nikt przy tym monitoringu nie siedzi? – pomyślałem sobie.

Po przeczytaniu piątkowego wydania „Echa Ziemi Lęborskiej” okazuje się, że… ktoś jednak to obserwuje. Tylko w takim razie po co?

„W sytuacji poważnego zagrożenia, dyspozytor może zatrzymać pociąg, a raczej pociągi. Wciskając radio-stop, automatycznie zatrzymuje pociągi od Wejherowa do Słupska. To jednak bardzo rzadko jest stosowane”.

Dlaczego rzadko stosowane? Takie pytanie na pewno zadam w najbliższym tygodniu na komisjach Rady Miejskiej.

Nie rozumiem w takim razie, po co monitoring na tym przejeździe występuje. Żeby już po wypadku zobaczyć, jak do niego doszło? To chyba marna i mało śmieszna funkcja…

Zastanawiające jest też to, że bohaterska interwencja policjanta została ukazana dopiero tydzień po całym zajściu. Pomijając fakt, że dla dramaturgii filmik został zmontowany (szybko nadciągający pociąg itp.) Kto postanowił, by film ujrzał światło dzienne?

Okazuje się, że takich „akrobacji” kierowców jest w tym miejscu więcej. Po Internecie krąży następujący obrazek. Mężczyźni również wykazali się ogromnym bohaterstwem, szkoda, że ich nie poznamy, choć monitoring z pewnością mógłby na to pozwolić, by ich odnaleziono:

A poniżej filmik z piątku, 10 maja. W aucie zasiadało dwoje dorosłych  ludzi z dzieckiem:

Kolejne \”występy\” kierowcy w Mostach…

To cud, że nic się nie stało. A może wystarczyłoby, gdyby dróżnik mógł otworzyć szlaban lub wezwać policję…?



Komentarze (6) do "Po co monitoring w Mostach?"

  • Mat pisze:
  • Jarek pisze:
  • Zenek pisze:
  • Głodny pisze:
  • driver pisze:
  • Jarek pisze:
Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment.