Wniosek o prawoskręty

Dnia dzisiejszego złożyłem na ręce Burmistrza pisemny wniosek. Pod analizę poddałem 11 miejsc, w których niewielka modyfikacja infrastruktury wokół skrzyżowań umożliwiłaby utworzenie odcinka dodatkowego pasa ruchu, przeznaczonego do prawoskrętu. Taki zabieg pozwoliłby nieco odkorkować newralgiczne punkty miasta, skracając tym samym czas oczekiwania na wyjazd z drogi podporządkowanej.

Przedłożony wniosek trafi zapewne najpierw do zaopiniowania do kilku instytucji, m.in. do Komisji Oznakowania, działającej przy Starostwie Powiatowym. Z zaciekawieniem czekam na odzew. Jeśli tylko się pojawi, poinformuję o jego treści na łamach bloga.

Jeśli ktoś z Państwa zna inne miejsca, w których jest możliwość na wykonanie prawoskrętu, serdecznie zachęcam do podzielenia się informacją ze mną – np. w komentarzach pod tym artykułem.

1. Wyjazd z ul.
Okrzei w ul. I AWP.
Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej strony.

2. Wyjazd z ul. Słowackiego w ul. I AWP.
J/w.

3. Wyjazd z ul. Warszawskiej w ul. I AWP.
Teoretycznie już teraz mieszczą się tam dwa pojazdy obok siebie, jednak zastąpienie linii P-21 („powierzchnia wyłączona”) linią P-4 („linia podwójna ciągła”) stworzyłoby jeszcze więcej wolnej przestrzeni.

4. Wyjazd z ul. 10 marca w ul. I AWP.
J/w.
Istnieje też możliwość poszerzenia jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej i lewej strony.

5. Wyjazd z ul. Czołgistów w ul. Armii Krajowej.
Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej strony.

6. Wyjazd z ul. Węgrzynowicza w ul. Zwycięstwa
J/w.

7. Wyjazd z ul. Wybickiego w ul. Zwycięstwa.
J/w.

8. Wyjazd z ul. Grunwaldzkiej w ul. Zwycięstwa.
Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej i lewej strony.

9. Wyjazd z ul. Dąbrowskiego w Al. Niepodległości.
Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej i lewej strony.
Optymalnym rozwiązaniem
byłoby przedłużenie tej ulicy jako jednokierunkowej do samego skrzyżowania z Al. Niepodległości.

    10. Wyjazd z ul. Marcinkowskiego w Al. Niepodległości.
    Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej i lewej strony.

    11. Prawoskręt z ul. Okrzei w ul. Armii Krajowej (zgodnie z pierwszeństwem przejazdu).
    Poszerzenie jezdni poprzez demontaż części chodnika z prawej strony.

    Aby wcielone poprawki miały zastosowanie w późniejszej praktyce, istotnym elementem zmian powinno być wymalowanie znaków poziomych wyznaczających pasy ruchu (linia pojedyncza ciągła, linia podwójna ciągła, strzałki kierunkowe do skręcania) we wszystkich w/w miejscach. Wpłynie to na prawidłowe przystosowanie się kierowców do nowych, prawidłowych zachowań.

    Dobrze by było, gdyby pasy do prawoskrętów – tam gdzie to możliwe – były przeznaczone na długość więcej niż jednego pojazdu.

    Niektóre w/w miejsca być może jeszcze teraz nie są najbardziej newralgicznymi punktami miasta. Mając jednak na uwadze fakt, że samochodów na ulicach wciąż przybywa, ruch na lęborskich ulicach gęstnieje w bardzo szybkim tempie. Dlatego też kompleksowe rozwiązania są koniecznością.

    Warto też zastanowić się nad organizacją ruchu na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym. Tu również zasadne jest ustanowienie prawoskrętów.

    
    Dodaj komentarz

    You must be logged in to post a comment.